Despre bani si educatie dar mai ales despre puterea pe care o servesc

6+

Banii, ca si concept, sunt un instrument care serveste si reflecta interactiunea sociala dintre oameni. In sine banii nu sunt nici ochii dracului si nici ai lui Dumnezeu. Banii sunt o inventie extrem de utila omului. Ai dracului sau ai lui Dumnezeu pot fi doar oamenii care folosesc banii.

Cand banii sunt obtinuti si folositi de oameni ticalosi, banii contribuie la implinirea unor ambitii si planuri ticaloase, fara insa ca banii sau mai bine zis inventatorii lor sa aiba vreo vina. A acuza banii ca sunt ochii dracului doar pentru ca sunt folositi pentru a obtine putere asupra altora, prin agresivitate si viclenie, este ca si cum ai demoniza cutitele pentru ca cineva a decis sa le utilizeze intr-o crima.
Cand banii sunt folositi de oameni integri si umani in raportarea lor la viata, banii devin promotori ai prosperitatii vietii prin integrarea sufleteasca ca proces interior si coalizarea umana in comunitati sudate  de incredere si echilibru psihic, ca proces exterior.
…………………………………………….
V-ati prins deja ca ma bag si eu in seama pe subiectul lui Stefan Mandachi cel Mare legat de importanta primordiala a educatiei si banii sfinti de care aceasta educatie depinde. Si pornind de la aceasta premisa, Stefan va invita sa deveniti bogati ca sa fie bani pt educatie.

Eu simt nevoia sa fac niste observatii care cred eu ca va vor largi putin imaginea de ansamblu asupra legaturii educatiei cu banii si cu sistemele sociale.

Educatia sistemica presupune fara indoiala bani si insasi aceasta legatura face ca directia educatiei, modul in care esti educat, informatiile care ti se dau sau care ti se ascund depind de interesele celor care au puterea si banii.

Cat de tampit trebuie sa fii ca sa ai bani pe care sa-i bagi intr-o educatie care te poate aduce in situatia de a pierde controlul sau mai rau sa ajungi sa fii expus in manariile pe care le-ai facut ca sa ajungi la bogatie. Oamenii foarte bogati care controleaza sisteme n-au ajuns acolo fiind monumete de integritate si omenie. Sau daca sunt astfel de oameni va asigur ca nu influenteaza deciziile in sistem.

In orice regim bazat pe orice ideologie, educatia este o investitie a  celor care detin puterea, cu scopul de a si-o amplifica.
Ideologiile in sine sunt evaluate si adoptate in functie de potentialul lor de a asigura manipularea si exploatarea mai eficienta a maselor.

Ceea ce inseamna ca oricat de merituos ai fi nu vei afla prin institutiile de educatie ale statului, ceea ce este esential pentru interesele tale de implinire si sens in viata. Vei primi cel mult franturi din care sa nu ti poti crea o imagine de ansamblu care sa ti permita exploatarea eficienta a potentialului tau uman.

Educatia din orice sistem este destinata sa creeze din cetateni o resursa mai profitabila pt grupul de interese care l-au creat.
Daca cei care controleaza sistemul intr o tara considera ca din ignoranta confuzia sau dezechilibrele cetatenilor au mai mult de castigat
decat din evolutia lor in cunoastere si creativitate , sigur ca sistemul educational va fi conceput in asa fel incat sa consume resursele tinerilor in programe demotivante si rupte de realitate.

In consecinta educatia, care-ti maximizeaza potentialul uman si discernamantul, pana acolo unde-ti poti cunoaste interesele si aspiratiile care te implinesc, nu ti-o vor da decat oamenii care au ajuns la intelepciune servind interesele de prosperitate ale umanului din om.

Cei care si-au servit omenia pe care au mostenit-o prin resursele propriului suflet te vor educa in spiritul adevarului si a intelepciunii.

Toti cei din jur care au o influenta asupra ta incepand cu familia in care te-ai nascut, continuand cu institutiile religioase si cele ale statului nu te vor educa, ci te vor conditiona de asa maniera incat sa devii eficient in a le implini interesele de putere.

Pentru ca prea putini au servit determinat si durabil demnitatea si omenia din ei insisi, aproape nimeni nu crede ca omenia stabila, este accesibila naturii umane. Omenia stabila este omenia demna de incredere pt ca este integra, responsabila in evaluare si capabila sa faca fata vicleniei fine.

Asa ca toate grupurile de interese pariaza totul, justificat din punctul meu de vedere,  pe putere, control, viclenie, manipulare si conditionare prin educatie.

Educatia maselor in orice sistem contine minciuni esentiale despre istoria lor destinate sa alimenteze iluzii despre propriul popor care sa le justifice pretentiile de control. Educatia institutionalizata ofera doar cunoasterea de care ai nevoie sa fii un cetatean mai util proprietarilor sistemului in care traiesti.

Spun toate astea nu pentru ca acuz in vreun fel aceasta stare de lucruri, intrucat eu sunt convins ca oamenii nu au dovedit ca merita mai mult decat conditionari si control.

Suntem cu totii, chiar si cei mai educati si civilizati dintre noi, monumente de aroganta, plini de pretentii, lipsiti de respect fata de adevar si viata. Consideram ca meritam totul si ca nu datoram nimic. Cautam doar adevarul care ne justifica pretentiile, suntem maestri standardelor duble, ipocrizia si superficialitatea sunt aerul pe care il respiram.

Insist cu aceste puncte de vedere ca sa nu ne facem iluzii ca banii sunt o solutie pentru educatia care sa faca din noi oameni puternici si fericiti, liberi sa ne implinim aspiratiile si mai ales ca sa nu ne imaginam o clipa ca meritam mai mult.

O educatie in spiritul libertatii, omeniei si implinirii aspiratiilor sufletesti este posibila doar cand s-a consolidat in Romania un grup de interese  ancorat in constiinta care iubeste Romania are incredere in potentialul romanilor si dovedeste ca este capabila sa-si implineasca responsabilitatea de a gestiona prin parghiile umanitatii si a adevarului pulsiunile ingrate din noi toti.

Un astfel de grup care ar servi interesele umanului din om si implicit ale vietii nu are nevoie de bani prea multi ca sa se formeze sau ca sa aiba un impact major in timp. Dar are nevoie de determinare, introspectie, responsabilitate, smerenie, curaj, demnitate, compasiune, rabdare. Iar pentru un impact major in lumea din jur este nevoie de oameni care sa incarneze aceste calitati si sa-si dovedeasca valoarea prin capacitatea de a inova si a gasi solutii la nivelul resurselor de care dispune.

Sistemele create si controlate de grupuri de interese care cauta putere sunt toate demne de respect pentru ca au creat o ordine si un comportament social previzibil in conditiile in care oamenii contemporani sunt prin definitie impulsivi, fluctuanti, aroganti, decuplati, irationali, mincinosi, lasi, iresponsabili, superficiali.

Educatia care ne valorifica potentialul ca si comunitate/natiune vine din preocuparea celor determinati sa-si asculte sufletul de a deveni mai intelepti si mai uniti pentru ca apoi sa inspire pe toti cei care cauta altceva decat le serveste puterea.

In felul asta se creeaza un sistem neoficial al omeniei care nu aspira la puterea nimanui, dar care cauta sa obtina respectul oricaror forme de putere prin capacitatea de a gestiona mai performant natura intunecata a speciei umane pe care incercam sa o ingropam sistematic sub presul aparentelor.

Luciditatea ca expresie a celei mai inalte forme de omenie este cea care poate crea grupuri de interese ale omeniei si care poate educa si inspira cu bani putini  tot ce ating.

6+
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.