Fabula

Filmul japonez Fabula din (2019, imdb 6.2), pe care îl găsiți acum (noiembrie 2021) la noutăți pe Netflix, nu este doar primul film de care mă ocup, este și cel care m-a presat să-mi manifest public, adică dincolo de granițele domeniului FDL, pasiunea pentru viață din ficțiunea cinematografică. Conform descrierii oficiale Netflix, filmul este despre viața unui asasin de elită, Akira Sato pe numele lui, supranumit Fabula, care trebuie să se dea la fund un an și să nu ucidă pe nimeni, dar liniștea pe care și-a programat-o este amenințată de interesele lumii interlope. În realitate, filmul este despre cum se formează și cum poți întâlni monumente de inocență și omenie în profesii și conjuncturi sociale aparent complet incompatibile cu aceste calitati umane. Concret, Akira, un monument de candoare și inocență, este un asasin atât de eficient și puternic încât concurența lui profesională este tentată să-l considere ficțiune.

În acest film nimic nu-i în intimitate ceea ce pare la suprafață și, în pofida finalului fericit, el, finalul, este în același timp firesc și realist, deci demn de a extrage lecții prețioase de viață. Netflix zice în prezentare că asasinul de elită trebuie să se retragă un timp. În realitate nu există nicio necesitate ca el să facă asta. Mentorul lui în ale asasinatului îi prescrie acest post negru de la asasinate timp de un an, în speranța că după această perioadă, inocența din el să-l deturneze către un stil de viață mai potrivit sufletului lui. Pe de altă parte, liniștea lui nu este amenințată de lumea interlopă a orașului în care s-a retras pentru că această liniște are rădăcini atât de adânci în sufletul lui, încât nimic și nimeni nu o poate perturba. Competența fără concurență se obține doar când intri în negurile cele mai adânci ale sufletului tău de unde îți amplifici simțurile pentru claritate și motivația pentru determinare. Și, dacă ajungeți să vă întrebați, de aici vine și fenomenala lui eficiență profesională pe care o găsesc absolut fermecătoare în modul în care regizorul a pus-o în cadre puține, dar extrem de relevante. Dacă liniștea lui Fabula nu poate fi în pericol, el chiar este o amenințare pentru liniștea interlopilor care nu-și cunosc locul în viață și în ierarhiile puterii. Este în același timp și o invitație fermă la smerenie a celor mai dezechilibrați asasini, ca ultimă oportunitate pentru ei de a rămâne în viață dupa ce au făcut greșeli prea mari din aroganță.

Filmul este despre intimitatea psihologică a asasinilor și zonele din care aceștia își extrag puterea și competența, prin contrast cu Akira. Kojima, Dl Sunagawa, Fudo (Contract Killer) sunt profile de criminali care se cred deasupra vieții și își imaginează că puterea este strict o chestiune de ambiție și dezumanizare. Însă Akira este aici contrastul destinat să amintească celor atenți că oricât de mare este puterea ta de a ucide, oricât de tare poți intimida, controla sau impresiona, nimic nu te scutește de a-ți cunoaște permanent locul în relație cu toate contextele de viață și cu toate formele de putere socială. Respectul pentru viață, fără de care nimic durabil nu poate exista, presupune un cod al integrității, chiar și pentru asasini, iar asta știm deja foarte bine de la Dexter.

Akira Sato (Fabula) are mai mult decât un cod al integrității. Codul lui este inocența pe care și-a construit-o cu ajutorul mentorului lui (Takoda), o identitate atât de adaptată vieții și societății, încât nimic nu-l poate tulbura sau ucide, oricât de mari sunt forțele mobilizate să-l dezechilibreze, să-l deturneze de la calea lui, să-l controleze sau să-l elimine. Aproape toți cei din viața lui Akiroa în încercarea de a-l manipula, caută butoanele emoționale legate de importanță care sunt atât de comune asasinilor. Nimic nu funcționează pentru că inocența îl ferește de identificări, superioritate, vinovăție.

Acestea fiind zise, vă asigur pe toți că, chiar dacă asasinatul nu este vocația voastră, aveți foarte multe de învățat din calea și destinul lui Akira, iar acum am aflat că-i posibil ca acest film să aibă o continuare deja lansată. Așa că pregătiți-vă pentru partea a 2-a, dacă dintr-un motiv sau altul nu mă va dezamăgi.

Țara arde și baba nevaccinată se piaptănă

Fără îndoială că șpagaturile mele intelectuale publice au trădat ceva din pasiunea mea pentru filme, așa că nu cred că o să vă surprind pe mulți cu noul meu proiect online. Da, știu, țara arde și baba (eu adică) se piaptănă nevaccinată. Sunt sigur însă că cei care nu mă cunoașteți din intimitate nu știți cât de disperată și cuprinzătoare este pasiunea mea pentru anime-uri, filme, seriale și animații de calitate. Știu că nu sunt primul care respiră sincron cu cinematografia, dar n-am întâlnit încă pe nimeni care să consume a 7-a artă în stilul cu care vreau să vă rețin atenția de aici înainte.

Cinematografia nu este pentru mine o sursă de stări onirice – instinctuale, așa cum înțelege Cătălin Moise cinematografia. Pentru mine cinematografia are vreun sens … când relevă, prin intenția conștientă a scenaristului și a regizorului, realități sensibile despre natura umană, … când creează personaje autentice, complexe și rare … și mai ales când poți trage concluzii care să te treacă pe alt nivel de percepție și maturitate. Mă interesează în film tot ce pornește de la realități fine și tot ce respectă, evidențiază și transmite … legile discrete ale vieții in contexte particulare. NU vreau finaluri fericite sau nefericite. Vreau finaluri realiste, în strânsă legătură cu contextul de viață pe care filmul l-a pus în scenă. Se zice că viața bate filmul. Dar eu zic că viața bate filmul superficial, naiv, demonstrativ, comercial, absurd. Filmul bun este camarad cu viața și cu intimitatea ei. Adică nici nu bate și nici nu ia bătaie de la viață. Daca nu cauți și nu surprinzi viața reală în film, filmul va deveni pentru tine o altă anestezie și un alt mod de a-ți irosi timpul. Așa cum trece viața pe lângă tine în fiecare zi, foarte probabil că așa trece și viața din filme pusă în scenă cu eforturi colosale și talent copleșitor. În speranța că-ți voi fi util să surprinzi și să descifrezi viața din filmele cu care-mi clătesc eu sufletul, încep acest proiect.

În altă ordine de idei … îmi place preocuparea pentru o imagine spectaculoasă, așa cum găsesc deseori în filmele vieții mele (LOTR, Matrix, Dune 2021, Pulp Fiction sau Django Unchained). Din punctul meu de vedere, NU este necesar să faci dintr-un film o poză de top în mișcare. NU mă lasă rece nicio coloană sonoră mulată pe fiecare moment, dar oricând pot renunța la ele pentru un scenariu bun. Scenariul și punerea lui în scenă, prin context și relații, sunt hrană pentru sufletul meu. Și am de gând să vă distrag atenția de la agitație exagerată, bubuituri și artificii, de la culoare, muzică și emoții ieftine și mai ales de la țâțe, bulane și mașini tari … către substanțele nutritive sufletești pe care artiștii, scenariștii și regizorii colosali le-au strecurat în supa lor cu scop comercial, în speranța că există consumatori atenți, capabili să recepționeze autenticul, subtilul sau finețea vieții.

Nu mă înțelegeți greșit. Îmi plac țâțele, mașinile, Momoa și exploziile, inclusiv cele erotice, dacă și numai dacă sunt o mică cireașă pe tortul constelației de intrigi, relații și context.

Am convingerea că în spatele unor filme se află echipe de supraoameni care creează oportunități de evoluție a speciei noastre obosite de atâta inconștiență, naivitate, superficialitate și impulsivitate. Nu știu exact cum voi reuși să dau formă acestui proiect, pentru că fiecare zi mă plimbă prin cele 24 de ore de provocări ale ei, cum își plimbă un copil bomboana preferată prin toată gura. Dar pentru început îmi propun să scriu cu scopul de a vă stimula percepția și a vă trezi interesul pentru filme și seriale care ating ceva relevant din mine, dar care sunt mai puțin cunoscute, ușor de ignorat sau minimalizat. Filmele născute clasice sau cele care mi-au dat încredere și speranță în anii tinereții că nu sunt singurul care caută disperat răspunsuri la întrebări legate de identitate și scop, vor avea pe parcurs, dedicate atenția mea.

Natural Born Killers, American Beauty, The Heat, Payback, Good Will Hunting, Devil’s Advocate, Serenity, Boondock Saints, Adjustment Bureau, Reservoir Dogs sau seriale precum Dexter, Carnivale, Threshold și Firefly. Pentru că Netflix este atât de accesibil, va fi prima mea sursă de recomandări filme și seriale până-mi fac mâna, după care intenționez să trec la anime-urile sufletului meu, unde am de gând să vă decimez cu perspectiva mea, în speranța că fiecare titlu își va obține aprecierea pe care o merită într-o lume prea sedusă de aparențe și prea dezinteresată de conținut.

Vă băgați?

Filmul 47 Ronin o noua piesa de rezistență a industriei sufletului pereche

Apropo de un film care mi-o placut … 47 Ronin pe numele lui.
Dincolo de mitul dragostei unice cu tragedia aferenta … filmul mi o mers la suflet … desi greu pot a trec peste prostia subordonarii irationale in numele onoarei.  Si ma refer aici la tampitu de sogun care y-o condamnat la moarte ca nu s-au supus unei decizii de a lui … desi a recunoscut ca decizia a fost gresita.

Insă ma dispera ca in toate filmele cu iubiri de astea coplesitoare care inspira inimile ”adolescentelor” de toate varstele …

1. numai tipele foarte frumoase au parte de suflet pereche si bine inteles ca e inevitabil frumos, suparat si misterios
2. in toate iubirile mari tipa tre salvata de ceva

NU vezi nici macar accidental in vreun film sau poveste o suflețică pereche cu viața in ordine si inafară de orice pericol

Si desi traim pe o planeta in care 90% dintre noi sunt oameni obisnuiti dpdv estetic … niciodata n-o sa vezi ca vreun salvator frumos si curajos se bate pe viata si pe moarte sa salveze o uratica … care intre noi fie vorba poate fi cea mai umana, isteata, feminina si calda femeie de pe pamant.

De ce credeti ca se-ntampla asta?

Pt ca bunul simț nu-i nici romantic si nici dramatic,  iar platitorul de povesti video trebuie să scape de anxietate in emoțiile  ”grele” induse de poveste

Pt ca-i important ca oricine spera la un suflet pereche care sa o salveze de viata ei … sa traiasca sub presiunea de a deveni frumoasa cu orice pret si sa ignore tot ceea ce conteaza cu adevarat pt o viata fericita.

Iar daca reusesti cumva sa devii frumoasa, vezi ca nu reprezinti pt nimeni nimic mai mult decat o sursa de validare si evident ca vei fi folosita intr-un dispret total pt ceea ce esti

Animații revelatoare

The Legend of Korra (2012)

Am terminat azi si ultimu sezon (4) al acestei animatii care m-o uns pe suflet si pe care vi-o recomand cu caldură tuturor. Cel putin jumate din episoade le-am vazut de două chiar 3 ori. Bineinteles ca am si cateva personaje preferate care mi-au atins inima si care de acum incolo vor ramane cu mine:
1. Toph Beifong – batrana maestra a manuirii pamantului ce traieste in mlastină. Desi este laudaroasă, arogantă , ursuză si tafnoasă in aparență, … batrana este luciditatea, forta, intelepciunea si iubirea intruchipată. Traieste aparent singurateca si izolata in jungla dar este conectata la intreaga viață fiind solutia la cele mai dificile probleme prin care trece lumea. NU se poarta si nu pare deloc o maestra inteleaptă dar este intelepciune pură. O iubesc
2. Meelo – fiul maestrului mânuirii aerului Tenzin si deloc intamplator este si preferatul batranei Toph care ocupa pozitia unu a podiumului preferintelor mele. Mello, copilaros, nesimtit, guraliv in aparenta este expresia perfecta a increderii in sine, a determinarii si sensibilitatii. Nu-l poti intimida cu nimic si te pune la punct din doua vorbe oricat de mare scula de maestru ai fi. Actiunea si curajul este natura lui.
3. Jinora – fica cea mare a lui Tenzin care datorita sufletului ei cald este intodeauna bine primita in lumea spiritelor care o si protejează. Îmi aminteste de Andreea in varianta ei din ultimul timp
4. Zhu Li – servitoarea loiala si smerita a sobolanului genial Varrick. Inteligenta , demna si smerită ofera totul fara sa ceara nimic. Nici macar respect minimal. Si-ar dori si spera să fie vazută in sufletu ei frumos fara să-ți arate ca nu este fraieră si naivă.
5. Tenzin – Rigidul Tenzin marcat de presiunea responsabilitatii de a fi fiul celebrului avatar Aang, … se remarca prin smerenia in fata propriilor lui copii si frati precum si prin modul in care isi accepta si declara limitele competentelor lui de maestru.

Ms Criss pentru recomandare. A fost balsam pt sufletul meu.
In mod sigur o sa-l mai reiau in curand de la capat pentru detalii cu care vreau sa ”intoxic” FB ul.

………………………………………………………….

2. http://voxfilmeonline.net/big-hero-6-2014/
Big Hero 6 (2014)

Original, reconfortant si revelator.

O animatie in care tanarul geniu Hiro invata si asimileaza umanitatea de la robotul Baymax proiectat de fratele lui sa serveasca oamenii ca asistent medical, … specializat in traume fizice si emotionale.

Desi este setat să protejeze oamenii si sanatatea lor inclusiv cu caldură sufletească , … se dovedeste un luptator f eficient dar in acelas timp calm si prezent in luptă , … care intelege ca lupta cu cinismul si nebunia umană este justificata doar pana in momentul in care nebunia importantei si superioritatii este dezarmata.

Imediat ce se-ntampla asta , asistentul medical din Baymax se activează si tratează invinsul ranit .

Baymax imi aminteste de Groot cu umanitatea , simplitatea si intelepciunea lui practică.

Morala:
Agresivitatea orientată corect catre descurajarea perversitatii si cinismului exagerat , este vindecatoare (dovada ca programul de asistental robutului nu intra in contradictie cu lupta) dacă nu corupe structurile umane profunde responsabile de luciditate, copasiune si sensibilitate.

…………………………………………………………………..

3.   The Book of Life (2014)

Aveti mai jos o alta animatie cu care mi-am inecat aseara amaru simptomelor postoperatorii ale unei interventii stomatologice, …
care intr-un cadru relational cu doi prieteni indrăgostiti de aceiasi fetiță si mai tarziu femeie,
surprinde cateva puncte cheie a problematicii maturizarii fiintei umane:
1. conflictul barbatilor intre a-ti urma sensibilitatea proprie sau a alege cliseele traditionale de comportament si atitudine
2. modul de raportare cu superioritate a barbatilor la femei vs respectul pt ele si acceptarea sincera a alegerilor lor

Strict principial mă dezamagesc limitele scenaristilor in a depasi cliseul ca femeia trebuie impresionată, cucerită prin lupta de strategii masculine ridicole ca si cum ceea ce esti ca barbat nu este suficient.

Este deja prostie sa mai promovezi faptul ca o femeie echilibrata , sensibila si inteligentă alege să-și ofere pe viață cracii nepretuiti si mana, … barbatului castigator al unei competitii si evaluari.

Femeia nu mai trebuie sa aleagă dintre barbatii care-i plac pentru ca nimic nu o opreste sa-si dezvolte relatia cu fiecare dintre ei asa cum simte si poate.
Iar daca barbatii care impart aceiasi femeie nu pot sa se respecte macar daca nu pot deveni prieteni , … atunci in mod sigur sunt barbati cu care , femeie fiind, nu ar trebui sa ai de a face.

Retineti asta si aveti un criteriu invulnerabil pentru a face diferenta intre barbați si surogate de barbati.

Po & Oogway

1.  https://www.youtube.com/watch?v=bhJ1rXVGAv0

Dragul meu Master Oogway acordându-mi câteva minute.  🙂

2. https://www.youtube.com/watch?v=bcxgUCgdtZk

Nu pot , si nici nu vreau sa-mi retin lacrimile de cate ori imi amintesc de ”plecarea” lui Oogway.

Aici , moartea lui Oogway il obligă pe Shifu să-si constientizeze limitele dupa ce si-a subestimat maestrul neavand incredere in deciziile lui .

Aroganța venita pe filiera competentelor lui de mare luptator l-au pus pe Shifu sub presiunea pretentiilor de control , uitand astfel cine este si mai ales cine este maestru lui.

Astfel , cand Oogway a vazut ca prin prezenta sa nu-i poata da cea mai importanta lectie , cea a smereniei … a ales să i-o dea prin absența lui.

Este bine să nu uitam cine sunt oamenii (testoasele si sobolanii) de langa noi pentru a nu-i obliga să plece spre binele nostru.

3. https://www.youtube.com/watch?v=S-Irv9R_fz4

This is me and, of course, … I love you guys! 🙂

Asta este faza de la care Popan a devenit Po Panda.

4. https://www.youtube.com/watch?v=c8uA3bl2MMA

Mentalul , respectul, bunul simt si antrenamentul te pot duce departe, dar victoria finală este a celor care au acea adâncă si naturala smerenie de la care, forta si inteligența prezentului te poate pătrunde si ghida pt un plus miraculos de forță care schimba raportul de putere dintre nebunie si luciditate , constienta si inconstienta, prietenie si superioritate.

Ambitia, aspiratia, forta si munca (antrenamentele) nu sunt suficiente.

Smerenia, este cheia … returnarii bombelor lui Shen (vezi de la min 2.30. la ce ma refer) .

Frozen, renasterea bunului simt in relatiile ”de poveste”

Pt cei ce ati vazut animatia Frozen cu riscul sa vorbesc despre lucruri evidente nu pot sa nu remarc si sa ridic in slavi , inspirata paralelă dintre
omul de zapada si visele lui de caldura si vara
si
printesa Anna si iluziile ei romantice privind casatoria.Exact
dorinta pasionala omului de zapada ( Olaf ) de a trai experienta verii …
fara sa stie nimic despre ea ….este si …
pasiunea Annei de a trai experienta casatoriei
fara sa stie nimic despre ce presupune relationarea in cuplu.

Paralela este absolut perfecta si dusa de scenariu pana la capat … intrucat
exact cum vara l-ar topi (ucide) pe omul de zapada naiv …
exact la fel Anna este la un pas de a fi ucisa de naivitatea de a se indragosti de perversul print Hans renuntand la luciditate in favoarea iluziei romantice.

La fel cum nimeni nu-i poate spune omului de zapada ca visele lui de care ii foarte atasat, il vor ucide.
la fel mai nimeni dintre noi nu vor sa tulbure visele entuziaste si naive ale indragostitilor care se indreapta spre prapastia suferintei.

Si nu o prea facem pentru ca ne protejam astfel propriile slabiciuni si naivitati in loc sa ne trezim cu inteligenta si caldura , unii pe altii

Elsa care mai matura fiind ii spune sora-si ca sentimentele ei nu-s relevante si nu se poate casatori cu un barbat care l cunoaste de o zi … trezeste instant ura Annei … care convinsa fiind ca traieste dragostea adevarata … se vede nevoita sa lupte pentru iluziile ei. De asemenea cand prietenul ei Kristoff ii spune ca traieste ceva nerelavant cata vreme nu-l cunoaste se loveste de convingerea ca dragostea adevarata care o traieste face orice argument de bun simt nerelevant.

Evident ca naivitatea Annei o duce la un pas de a-si pierde viata … si ca ceeace parea perfectiunea intruchipata a unui barbat potrivit unei printese ( Hans) se dovedeste un excroc sentimental dispus sa o ucida fara regrete pt a-i castiga regatul exact precum atat de dorita vara de catre Olaf il va topi.

In fapt indragostirea si iluziile romantice care jignesc orice bun simt sunt doar praful in ochi care face usoara sacrificarea noastra de cel mai smecher din relatie sau de situatiile in care ne arunca imaturitatea.

Iar sperantele de fericire ale indragostitilor care viseaza casatorii fericite sunt exact pe masura de probabile a se implini, … precum sperantele de fericire ale unui om de zapada in miezul verii care o doreste atat de mult.

Pt mine spre exemplu faza cu norisorul o fost ironia suprema in sensul in care … este la fel de probabil sa iasa bine o relatie romantica … pe cat de probabil este sa primeasca omu de zapada un norisor.
Pe de alta parte in viata … cand nu te bazezi pe ajutoare ceresti si faci tot ce depinde de tine sa-ti aranjezi viata … ajutoarele vin.
As putea sa dau o gramada de exemple din viata mea in care exact cand nu mai aveam ca sa fac mai mult ceva fericit, aproape miraculos, se intampla.
Iar personajele care au avut noroc de evenimente fericite au fost cele care s-au implica

Primirea norișorului de catre omul de zapada , am vazut-o din nou ca pe o ironie tocmai a finalului fericit al Annei.
Adica fericirea Annei este yot atat de probabila pe cat ii obtinerea norisorului de omu de zapada.
Dar oricum acum yo fost clar Annei ca un om il cunosti cand treci prin momente dificile si acolo poate aparea o legatura adevarata.
Cat despre complexitatea unei relatii pe termen lung si problematica care o ridica … este loc de o continuare.

Asta i un desen care ti spune exact ca … NAIVITATEA TE UCIDE.
Ca visele frumose dar naive sunt moarte sigura.
Iar pt cei care nu prind subtilitatile … scenaristu o introdus un personaj in poveste , un om de zapada care se viseaza fericit in miezul unei veri toride.

Matrix, ecranizarea fidelă a conceptelor mele spirituale si a relatiilor dintre ele

Am revazut The Matrix zilele astea si evident nu rezist să va mai plictisesc cu cate ceva pe subiect:1. Oracolul reprezinta egoul rafinat de umanitate. In film este definit ca un program intuitiv, capabil să priceapă că ființa umana este mai mult decat mecanica ei inconstientă.
2. Neo este constiința, constienta de sine si mai ales de limitele fiintei umane. Fiecare alegere a lui Neo, care-l innebun…este pe Arhitect si pe agentul Smith in varianta lui dopata, … este declaratia lui ca in oamenii pe care ii iubeste este ceva atat de pretios incat face alegeri care aparent il duc la moarte sigura pentru a-i proteja. Alegerile astea ii dispera pe cei doi, intrucat este expresia vie a ceea ce ei neagă: existenta constiintei ca forta DISCRETĂ dar SUPREMĂ.
3. Arhitectul este expresia inteligentei ratiunilor inconstiente, care intretin iluzia libertatii, chiar cand omul traieste constângerea supremă neavand nici o libertate in functia lui de baterie, inconstienta de natura, situatia si rolul ei. Ratiunile inconstiente (celebrele capcane ale vrășmașului) sunt programe extrem de performante implantate in structura mintii umane. Mai precis, orice minte umana vine cu aceste programe instalate.
4. Matrixul este Spatiul Mental Emotional (SME) care dă senzatia că alegi, că esti liber si ai o viata.
5. Smith este expresia identificarii totale a fiintei umane cu SME si a pierderii legaturilor minimale cu constiinta, fapt ce duce la sinucidere si implicit la autodistrugerea centralei de producere a energiei prin oameni. Aceasta scapare de sub control a ratiunilor inconstiente nu este profitabila nici masinilor si nici oamenilor. Iar partea tare este că, in fata acestei probleme, masinile trebuie să apeleze la constiinta (la Neo) pt a-si rezolva problema.
6. Masinile sunt profitorul inconstientei umane si sponsorul arhitectului. Personifica sfidarea suprema a constiintei. Masinile sunt ”incarnarea” arogantei absolute a cinismului si stiintei. Ironia este ca chiar sfidarea constiitei ii aduce in cele din urma la mana ei, semn ca in pofida aparentei lor puteri si independente, ele exista cu permisiunea si girul constiintei. Ele sunt de fapt, dpmdv, … provocarea pe care constiinta si-a ridicat-o ei insisi.

24ee3a93d7b3418525582d4d7ff435dd

Nu intamplator salvarea oamenilor vine prin efortul si sacrificiul combinat al Oracolului si al lui Neo. Adica prin colaborarea egoului rafinat de valorile umane si forta de sacrificiu a iubirii. Cu mentiunea extrem de importanta, ca egoul sănătos ghideaza, protejeaza si sprijină constiinta in procesul ei de constientizare de sine.

Oracolul este incarnarea bunului simt. Este o ratiune puternică capabila să reducă complexitatea la esență si să raporteze totul la sensibilitatea umană elementară. Este program (ratiune, inteligență) intuitiv (percepe lucruri dincolo de lumea ratiunii in care există).

Oracolul este un program animat de umanitate, bun simt, smerenie si capacitate de sacrificiu care face doua lumi sau forte imense să se armonizeze: constiinta si mintea. Energia si informatia. Sigur că mintea si informatia sunt forme de constiinta foarte departe de sursa, adică rupte de energie si implicit cu iluzia independentei totale.

Sper ca intelegeti acum de ce sunt un iubitor de egouri frumos construite. Egoul este ghidul. Cel care stie pe ce lume traieste. Si stie asta intuitiv. Adica, simte lumea constiintei fara sa aiba tangente cu ea. Si astfel creeaza terenul fertil in care constiinta sa creasca, sa se exprime si sa salveze experienta vietii.

Nu vă mai ”omor ” aici cu teorie dar, … vreti nu vreti, revin in curand cu detalii, fară număr.